ArticlesFrom The Desk of TFG1MikeMusicStaff Blogs

TFG1MIKE 365 – 2023 Day 13 – Theory Of A Deadman’s NEW Singles!!

TFG1Mike 365 2023 Day 13

^^Banner from Theory Of A Deadman’s Facebook Page can be found HERE!

Theory Of A Deadman’s NEW Singles!

Hello all and welcome back to TFG1Mike 365! It’s Day 13 of 2023!!! New Year brings new hopes and dreams to all of us I think. In case you haven’t read any of my blogs before, you can find all the blogs over at FROM THE DESK OF TFG1Mike! Normally my goal with this series is to wake up each new day, and find something on the internet, or in real life to write about. In this double shot of Music Discussion Days, I’m here to talk about NEW Music from another of my favorite bands! It’s time for a NEW THEORY! That’s Right Theory Of A Deadman are Back! This time so far two new singles, the first being “Dinosaur” and the second being “Ambulance”! I am hoping one day to interview Tyler Connolly, I interviewed Dave Brenner from TOADM back in 2011, check that out HERE!

Dinosaur

Lyrics:

(Dinosaur)

Whatever happened to humanity?
Yeah, we’ve driven ourselves to insanity
We all human waste in a race to the finish
Now we know that we’re all gonna get it

Do somethin’ stupid like some dumbass kids
Hidin’ in the dark, huntin’ down our friends
We all Lord of the Flies ’til the very end
Now we know that we’re all gonna get it

Whoa, twenty, twenty-four hours to go

Hey, kids, boys and girls
Now we’ve really done it, it’s the end of the world
‘Cause hey, kids, we were warned
Tonight we’re goin’ out, goin’ out like the dinosaur

Hoping Heaven gonna let you in
But your god is wonderin’ where ya been
When idiocrasy is all there is
Now we know that we’re all gonna get it

Carl Sagan rollin’ in his grave
We all lie to ourselves sayin’ it’s just a phase
Yeah, we’re all fucked, yeah, we can’t be saved
Now we know that we’re all gonna get it

Whoa, ten, nine hours to go

Hey, kids, boys and girls
Now we’ve really done it, it’s the end of the world, so
Pray big, oh, my lord
Now we better run, better run
Come with me, now we’re free
Let’s all just purge the ending
Hey, kids, we were warned
Tonight we’re goin’ out, goin’ out like the dinosaur

Whoa, only one minute to go

Hey, kids, boys and girls
Now we’ve really done it, it’s the end of the world, so
Pray big, oh, my lord
Now we better run, better run
Come with me, now we’re free
Let’s all just purge the ending
Hey, kids, we were warned
Tonight we’re goin’ out, goin’ out like the dinosaur

Like the dinosaur 

What I like about “Dinosaur” is that it has a catchy beat to it, and Tyler’s vocals carry the story very well as always. Dinosaur at it’s heart basically says the world is fucked, and we’re all goin’ out just like the dinosaur. No matter how catchy the tune is, Theory always puts thought provoking lyrics behind those melodies. I often think about death, lately more than ever. And not in any good sense of the word or the “experience” It’s just that I often wonder where my soul will go after I’m gone, and what mark on the world have I made that means anything. Yes I know I’m talking existentially here, but how many of you reading this haven’t thought of what happens when and after we are no longer in this world? I hope that with the podcasting I’ve done, and will continue to do until I the day I die… and all the writing I’ve done or will do…. I hope that it affected a few people out there in the world. But back to Dinosaur, it’s a kick ass rock song!!!

“Ambulance”!

Lyrics:

Rolling to the club got my boomstick
Exes heading out the back with their broomsticks
Got green glow coming out of my briefcase
I’m here’t spend it all, ain’t no cheapskate
Friday night going out to celebrate
Got a snack little later wrapped in cellophane
Give a shout to Charlotte it’s her birthday
Cheap drinks, sticky floors, in my safe place

Driving cross lanes in my brand new car
Seat laid back cuz I’m going hard
Looking real slick with my big chainsaw
Cus I don’t give a fuck cuz I’ll do what I want

They say I’m crazy, I feel amazing
Why the fuck don’t nothing phase me
When I party, oh, I’m a phenomenon
You wanna hang with me but I’m already gone
They say I’m crazy, I feel amazing
Why the fuck don’t nothing phase me
Red lights flashing while we dance
We’re gonna end the night in an ambulance

Move you’re crowding up my headspace
Man you’re boring me ya giving me a brain ache
Getting good vibes, good times all day
If you don’t wanna join me then you can go away

She got short shorts high waist
Love that she like to watch me road rage
Ya know that I could just do this all day
And if you don’t like it then you can go away

Driving cross lanes in my brand new car
Seat laid back cuz I’m going hard
Looking real slick with my big chainsaw
Cus I don’t give a fuck cuz I’ll do what I want

They say I’m crazy I feel amazing
Why the fuck don’t nothing phase me
When I party, oh, I’m a phenomenon
You wanna hang with me but I’m already gone
They say I’m crazy I feel amazing
Why the fuck don’t nothing phase me
Red lights flashing while we dance
We’re gonna end the night in an ambulance

Feeling fine
Feeling good

They say I’m crazy I feel amazing
Why the fuck don’t nothing phase me
When I party, oh, I’m a phenomenon
You wanna hang with me but I’m already gone
They say I’m crazy I feel amazing
Why the fuck don’t nothing phase me
Red lights flashing while we dance
We’re gonna end the night in an ambulance!!

Well then, these are great songs, but “Ambulance” is kinda like that party song gone wrong. At least that’s what I can tell from the story of the song. I mean “We’re all gonna end the night in an ambulance… pretty heavy stuff. I love the intro part of the song with the instrumental and then the sirens mixed in, before the song kicks into high gear. I like the vibe of the song, and it fits what Theory does so well. They craft tunes that get you jammin’! Then you look at the lyrics, or REALLY listen to them, and you realize… Oh Crap! This is a night of partying that ends badly! I mean if you’re gonna end the night in an ambulance, then it can’t be that great of an ending!

Still between this and “Dinosaur” I’m very stoked for NEW Theory Of A Deadman!

Join me tomorrow morning January 14, 2023 as I’ll be writing about My ULTIMATE 1990s CARTOON LINEUP!!

Show More

TFG1Mike

TFG1Mike is a geek with many interests. He has been podcasting for over a decade, and sees no stopping point in sight. From Transformers, He-Man, Batman, Comics, movies, video games, cartoons, and so much more, Mike has a zeal for the things he loves, and he will bring the hammer down on the things that he has a disdain for. He's generally a postive person, but negativity can creep in there. Mike is all about the innuendos and innuendon'ts too. You'll hear him on many of The GCRN podcasts!
Back to top button